Am început să scriu cartea în 2016 după ce un post cu acest nume a devenit viral (acesta).

Mi-a luat 2 ani să o public pentru că… “life gets in the way”.

Am aplicat partial metoda lui Gerry Roberts la al carui seminar am fost de 3 ori.
Am revizuit-o de 7 ori în acest timp și până la urmă mi-am dat seama că e mai puțin despre tactici și mai mult despre strategie.

Adică mai puțin despre ce merge anul ăsta și nu va mai merge la anul, și mai mult despre ce au făcut (nu tot timpul cu această intenție) proprietarii magazinelor online cu care am lucrat din 2003 încoace și au avut succes. Și ce n-au făcut cei care au închis și de cele mai multe ori au și pierdut banii.

Și este despre cum să faci comerț electronic strategic, care este mereu “la moda”. Adică o metodă programatică de a iți organiza afacerea, de a face profit, de a știi cum să lucrezi cu furnizorii de platforma, programatorii sau agențiile de marketing online.
Și cum să eviți “new shiny things” – acele lucruri extrem de noi, netestate, care de cele mai multe ori doar consumă resurse – timp sau bani.

Se găsește momentan de vânzare la Libris – https://bit.ly/libris-cartea-magazin-online  sau la Emag – https://bit.ly/emag-cartea-magazin-online.

 

 

Cartea descrie intr-un limbaj usor de inteles provocarile deschiderii unui magazin online si este rezultatul analizei cauzelor care au influentat succesul sau falimentul celor peste doua sute de magazine online cu care a lucrat de la zero autorul in ultimii 15 ani si a peste zece mii de ore petrecute de Adrian Zamfira activ in industria comertului electronic din Romania in calitate de analist, dezvoltator, consultant sau investitor.

Cartea te ajuta sa iti dai seama de scopul real al magazinului tau online, de motivul pentru care doresti sa-I lansezi si de asteptarile pe care le vei avea, ca punct de plecare in lansarea lui cu succes. Ulterioriti prezinta principalele tipuri de magazine online care se pot cumpara, cat costa, care e diferenta si mai apoi tot ce ar fi de preferat sa stii legat de:
• cele 18 reguli cand sa nu iti construiesti magazin online pentru ca, cel putin statistic, multi altii au pierdut banii investiti
• 10 principii de baza dupa care sa te ghidezi atunci cand vei avea de luat decizii importante
• 14 modele de business care sunt profitabile in acest moment
• o metoda simpla si usor de implementat pentru a lucra eficient cu orice Freelancer sau firma de programare plus caietul posesorului de magazin online – un document structurat si usor de intretinut astfel incat sa nu depinzi de firma de la care cumperi platforma si implicit sa nu fii la mana lor ulterior
• care e diferenta intre comertul electronic tactic si cel strategic
• 12 situatii cand sa nu-ti faci magazin online desi poate ar parea o idee buna

“O carte foarte valoroasă care sintetizează multă informație din eCommerce. Mi-ar fi plăcut să o citesc acum 9 ani, aș fi scutit mult timp și bani.”
–  Laura Teposu, fondator Libris.ro

Cuprins:
8. Introducere
14. Ce este un magazin online?
20. De ce faci magazinul online si ce mindset trebuie sa ai?
42. Modele de business pentru magazinul tau online
58. Despre platforme si firme in general
62. Magazine online ieftine
66. Magazin online simplu
70. Magazin online nivel intermediar
76. Magazin online avansat
84. Magazin online enterprise
92. Cum lucrezi cu o firma de programare sau un freelancer ca sa nu ai probleme
108. Cum cumperi fara sa depinzi de furnizor
120. Cand sa nu-ti faci magazin online
130. Comert electronic tactic vs strategic
138. Bootstraping
146. Despre parteneri si asociati in magazinul online
160. Cum faci si mai multi bani cu magazinul tau online
168. Despre concurenta
174. Cum faci bani din comparatoarele de preturi
184. Specializarea pietei
188. Culoarea banilor
190. De ce ne e rusine sa facem reclama?
198. Metoda RFM
202. Nume generic pentru magazinul online
204. Cum poti reduce rata de refuz a coletelor?
212. Trecerea afacerii din offline in online
218. Lucruri pe care le poate face echipa ta atunci cand nu vin comenzi
222. „Intreaba un prieten”
224. Concluzie
228. Anexa 1. 6 borcane
234. Anexa 2. Cu incredere inainte
236. Anexa 3. Caietul posesorului de magazin online.